det finns en kille jag tycker om mer och mer för var dag som går

Den 16 mars 2009 bloggade jag. Då skrev jag bland annat såhär:

"Tur i spel - otur i kärlek. Där satt den. 
Jag var på en fest förra veckan, med en massa trevliga människor. Mitt sällskap och jag var försenade pga jobb och hår som desperat behövde plattas ut. I samma sekund vi kliver in genom dörren får jag höra att de som var i tid hade pratat om mig. Jag ser mig förskräckt omkring och tänker : Okej.. ? Det var inget otrevligt de sagt utan de hade bara konstaterat att jag har en jävla otur när det kommer till det där med kärlek. Men däremot drar jag hem en 25-50 kronor på Triss då och då, så talesättet stämmer nog. 
Men jag har inte gett upp hoppet ty enligt ett annat kärt talesätt är det det sista som lämnar en. Det finns någon därute som väntar på mig. Någon som ser på mig en söndagsmorgon nyvaken, med håret på ända och med en andedräkt som skulle dräpa en komodovaran men som ändå bara skulle le, känna sig lyckligast i världen och ge mig en puss på pannan. ( Han vill nog inte ta några onödiga risker. ) 
Och tills han behagar snubbla över mig har jag otroliga vänner som ger mig allt. Både nära och mindre nära."
I själva verket var det så att jag snubblade över honom men han var inte sen att snubbla tillbaka och det bubblar i hjärttrakten när han pussar mig. Och när han gör det en torsdagsmorgon med sin alldeles egen underbart äckelgoda drakandedräkt pussar jag tillbaka och känner mig lycklig.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det är så underbart att se dig lycklig, för helst du, av alla människor, förtjänar det allra mest!



Kärlek till dig!

2011-08-21 @ 22:43:27
URL: http://louma.blogg.se/
Postat av: Lina

jabadabbadooooo!

2011-09-13 @ 14:12:06
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0