idiotiska snöidioter som älskar att köra som idioter i snö

Tänk att man ska behöva bli upprörd nästan jämt!
Ett härligt täcke av snö har lagt sig över hela Avesta och jag älskar varje flinga av det. Däremot ogillar jag skarpt människor i trafiken som lämnat huvudet hemma. Jag blev ikväll omkörd av en person påväg ut ur en rondell. PÅVÄG UT UR RONDELLEN - och nej, det är inte tvåfiligt på den sidan där jag var. Personen ifråga kör över en snövall, över på motsatt sida av vägen, sladdar runt lite, över snövallen tillbaka till rätt sida av vägen och sladdar lite till. Och jag blir så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
riktigt. Tänk om en oaktsam fotgängare hade korsat vägen precis? Eller om en annan bil hade kommit i lika hög hastighet som den förra?
Som grädde på moset, vilket låter fruktansvärt äckligt by the way, åker denna bil förbi mig när jag är påväg in i mitt garage och samtliga passagerare vrålglor på mig och jag kan nästan höra skratten.
Ack, dessa dagens ungdomar och alla åkommor de är drabbade av.. Jag vill kalla ett av dem Peter Pan-komplex.
Oförmåga att växa upp.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag finner inga ord för hur barnsliga (omogna) och oansvariga dessa personer verkar vara!



Jag blir obeskrivligt arg bara jag läser det här!

2009-12-16 @ 19:41:35
URL: http://louma.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch! Jag blir minst lika förbannad som dig på dessa människor!

2009-12-16 @ 22:26:03
URL: http://lindapingvin.blogg.se/
Postat av: mickan

usch.. blir bara sur av att läsa det där.. Så jävla irriterande med folk som inte tänker sig för.. Samma sak gäller på alla övergångsställen.. där bilar ska stanna för gående personer.. Bussarna i stan stannar inte, fast de finns lampor som blinkar på det övergångstället där man ska gå över..



Sen när jag, Johan, Viggo som ligger i vagnen och Vincent är ute och går och är påväg över övergångstället, ena bilen stannar, och sen kommer en annan bil när vi är halvägs över, han stannar inte.. men liksom hallå.. Värt att köra över att oskylidigt barn som ligger i vagnen.. :????



Jag förstår dig helt.. :)

2009-12-18 @ 15:25:37
URL: http://mammamickan.blogg.se/
Postat av: Frida

De min kära svärfar förmedlar till mig varje gång vi övningskör är " Man kör som man har förstånd till" :)

2009-12-20 @ 21:08:29
URL: http://friidutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0