24/02/09

Jag lovade att återkomma med en uppdatering och betygsättning av pulkagrillningen och Mormorkycklingen. Här har ni den..

Pulkagrillningen var fantastiskt otroligt rolig! Jag åkte pulka hela 2 ggr, och efter det övergav jag backen till förmån för den varma elden som fick mina byxor att ryka. Marco och Emil fann snabbt sina roller som lekpappor och hade lika roligt som ungarna, om inte roligare. Det var en himla mysig dag, med nästan perfekt väder och helt fantastiskt sällskap - huvva vad kär jag är i de där små tjejerna. När Mama bestämde att ungarna hade åkt färdigt gick vi ungdomar med rosiga kinder in till Emelie och kurade ihop oss kring bordet med te, varm choklad och massa gott. Efter en krävande dag FULL av pulkaåkning behöver man fylla på sina depåer lite. För det var ju inte precis så att vi hade ätit nonstop då när vi var ute, oh nej..
Jag åkte hem igen med tinande tår och ställde mig i en värmande dusch. Min kära sambo Malin kom hem och vi åkte till MormorGerd och Nisse. Nu väntade Mormorkycklingen. Högsta betyg!! Och jag älskar MormorGerd och Nisse. Jag lovar, hade Nils Franzén varit 55 år yngre hade han legat risigt till med sitt sneda leende och sin passion för dragspel och det grafiska.

Jag har fortfarande inte fått ord på allt jag tänker. Och det är ganska mycket, så det kan nog ta ett tag innan jag vet i vilken ände jag ska börja.

Lev, älska och skratta.
/ Fröken Westerlund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0