25/02/09 - En glad dag

Som rubriken avslöjar har dagen varit en bra, glad dag. Under eftermiddagens snittslit ringde Kristin och berättade att en välskapt flicka mötte morgonens ljus idag den 25 februari vid 0430. Om jag inte haft öron hade jag kunnat le runt hela huvudet, men nu har jag det så jag kompletterade mitt fånflin med glädjehopp- och tjut. Åh vad underbart.

Under kvällen har vi befunnit oss i vackra Falun på Interfloramöte. På vägen dit började vi fundera på om vi skulle få mat eller inte, men vi kunde ganska snabbt konstatera att eftersom vi inte betalat någon avgift får vi nog heller ingen mat utan kanske på sin höjd en sketen macka. Vi kommer till Lugnet i Falun, ser oss lite förvirrat omkring och ah! - där kommer vår regionschef fram och visar oss vänligt fram till de sketna mackorna. Men vi var fem hungriga florister så Håkan, världens-bästa-chef-någonsin-och-jag-kan-inte-med-ord-beskriva-hur-jag-ska-börja-beskriva-hur-bra-och-fantastisk-han-är, bjuder oss alla på mat från buffén. Det var guld värt. Men om ni tror att vi gick därifrån utan de sketna mackorna så tror ni fel. SJÄLVKLART smugglade vi ner varsin i våra väskor. Vadå? De var ju ändå betalda.. Och goda, vill jag tillägga.
Interfloramötet var intressant och som det ser ut nu finns två alternativ för gamla, kära Iris Blomsterhandel. Fortsätta i samma stil och förlora en hel del ordrar eller riva ut skiten och göra nytt och fresh och vinna en hel del. Jag har full tilltro till Avestas trogna blomstershoppare och jag tror att Interfloras nya koncept Interflora Fresh skulle vara en frisk fläkt för oss.

Glädjeyran fortsätter när jag kommer hem och ser tre underbart vackra och värmande kommentarer på mina inlägg.
Lina - Det var så lite så, det är Du som ska ha tack.
Linda - Jag har det kanon, jag saknar dig med och mycket och jag tycker verkligen att Du ska ta med dig Lina och hälsa på! Snart!
Mamma Bifrost - Tack, det var roligt att höra, och jag hoppas att även Du har det bra och kanon på alla sätt!

Åh. Fantastiskt. :)
Sov gott.

/ Fröken Westerlund

Kommentarer
Postat av: Lina

interflora fresh låter ju onekligen väldigt fräscht!

2009-03-01 @ 11:03:07
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Lina

fortsätt ge mig inlägg! spotta ur dig alla ord du kan! jag ääääälskar din blogg redan nu! mer mer mer!

2009-03-08 @ 14:33:17
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0