Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Jag blir galen. GALEN! Och arg. ARG!! Hur kommer det sig att offentliga människor inte kan varken tala eller skriva ordentligt? (Jag är så uppretad just nu att jag skriver fel och får sudda extremt mycket!)
De flesta av oss har väl ändå gått i skolan? Börjat skriva och tala vid någon tidpunkt i livet? What went wrong?!
OBS! Detta är inte ett påhopp mot människor med dyslexi, de kämpar och gör det bästa av siutationen - det är jag övertygad om.
Däremot är det ett sjujävla påhopp mot offentliga människor som driver bloggar, skriver spalter eller talar på radio/tv. Skrivande journalister får för min del gärna skriva hur de vill i sina personliga anteckningar men när artikeln ska tryckas bör den vara renskriven och korrekturläst. Korrektur.. Vilket vackert ord.
Ja, visst, fine, Avesta Tidning är en liten tidning men journalisterna som jobbar där är ändå journalister. Alltså är de människor som jag ställer ett ynka krav på - att de ska skriva artiklar utan stavfel. Är det verkligen så mycket begärt?
När det kommer till att inte ens kunna skilja på ordet 'de' (talspråk : dom) och ordet 'det' - då anser jag att det gått för långt. Ni får tycka vad ni vill, jag tvingar ingen att läsa detta. De som känner mig förstår vad jag menar. Dessutom står LingonElsa utanför dörren och då får man verka irrationell.

Kommentarer
Postat av: Lina

åå, hälsa Lingon-Elsa! :) Hmmm, jag har nog uppenbarligen inte koll på alla Dr Westerlund. Men en Westerlund har jag koll på, och håller mycket kär. Du!

2009-11-11 @ 23:02:20
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag instämmer helt! Man har ett ansvar med yrkesvalet!

2009-11-12 @ 19:07:09
URL: http://friidutten.blogg.se/
Postat av: Lina

Elin, kom tillbaka! Och ge mig kommentarer på bloggen så jag blir peppad :D

2009-11-27 @ 21:37:56
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Cake

Jag förstår hur du känner, Elin! Jag känner likadant, och jag förstår egentligen inte vad det svåra är, när det känns så självklart för mig? Har dock börjat slarva när jag skriver på msn och så, men när det gäller, DÅ GÄLLER DET. Skärpning på mig, man ska inte slarva, då tror andra att det är okej... AT borde verkligen skärpa sig. Mest hatar jag särskrivningar. Förlåt om jag svamlar. Jag är trött i huvudet och läser inte ens själv vad jag har skrivit längre.

2009-12-14 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0