091004 - Kanelbullens dag

Jag visste att Lina skulle ha skrivit en kommentar och tjatat lite på mig. Och det hjälpte. :) Jag har mycket att skriva om så jag får nog dela upp det i olika delar..
Först och främst - idag är det Kanelbullens dag. Den har firats i Sverige sedan 1999, om jag inte minns fel, för att hylla den otroliga bullkultur vi har i Svea Rike. (Jag lyssnade på P3 när jag åkte hem från Hedemora i natt, och jag tror att det var sådär de sa.)
Jag har inte ätit en enda kanelbulle, men jag tänker att jag kan väga upp det genom att äta två imorgon. En fin tanke, enligt mig.
Tänk att så fort jag tänker 'kanelbulle' känner jag doften i näsan. Varmt. Nybakat. Kanel. Mums. Ja imorgon blir det tamejsjutton kanelbullar för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj vad imponerad jag blir över allas engagemang vad det gäller Kanelbullens dag, har nog aldrig ätit en kanelbulle på just den dagen.

2009-10-05 @ 12:33:02
URL: http://louma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0