Ingen speciell rubrik

Det regnar ute och idag har det för mig känts som den första riktiga höstdagen. Det såg riktigt grått ut på himlen imorse när jag ramlade ur sängen, det regnade och vinden ruskade om träden rejält. Höst. Höst. Mm. Jag gillar det.
Dagen har varit bra men seg. Jag diskade undan ett Mount Everest imorse, applåder för det. Sen lade jag mig på soffan och funderade på livet, och medan jag gjorde det lyckades jag även somna en skvätt. Zzzzz..
Kvällen spenderades i Hedemora i det Forslundska residenset med en massa härliga människor. Jag skulle ha med mig köttfärs och tacokrydda - två essentiella ingredienser till fisksoppa. (Fast det smakade ruskigt likt tacos..) När köttfärsen inhandlades bestämde jag mig för att nu är det helg och då får man äta Ben&Jerry's supersmaskiga glass. Jag har gjort en pakt med mig själv att var gång jag köper en ny B&J's ska jag välja en smak jag inte provat förut.
Denna gång blev det B&J's New York Super Fudge Chunk. Mums, tänker ni. Njaa, säger jag.
Jättegod glass, givetvis, men på något tokigt sätt blev det för mycket choklad - hur nu än det går till. Och nötter i glass var tydligen inte riktigt min grej heller. Nåja, då vet jag ju det till nästa gång! Alltid något!
12 personer runt matbordet och maten smakade fantastiskt! Tänk att det alltid är så trivsamt där borta, alltid fullt med folk men ändå får alla plats. Underbart!
Efter maten åkte jag, Emelie och lilla Emma 4 år på road-trip till Hemköp för att köpa desserten - godis! Totalt kom vi hem med ett kilo godis och två påsar chips, Emma fick välja smak på dem och hon valde sina allra favvoritisar.
Godis, chips och spel dukades upp och tjejerna vann givetvis mot killarna. Var det nån som nånsin trodde något anant? Bortsett från Marco då, som är övertygad om att han kan slå alla i ALLT.. Moahahhaha, att han aldrig lär sig.

Så nu sitter jag hemma med kroppen full av socker och diverse annat och kan inte sova. Nån bok har jag inte heller hunnit införskaffa, det blir en uppgift för morgondagen.
Hoppas det blir en fin dag imorgon, för alla.

Kommentarer
Postat av: Lina

haha, helt okej Elin!

2009-10-17 @ 20:42:14
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0