-

Jag har revolutionerat konsten att värma frysta korvbröd (jag funderar på att söka patent på det)
Ni vet hur jobbigt det är när man ska äta en riktigt god korv med bröd och man tinar brödet i mikron? Det slutar aldrig väl, antingen är det fortfarande kallt i mitten eller så glömmer man bort tiden och brödet blir hårt och äckligt.
Jag har lösningen och jag är villig att dela med mig!
Tag korvbrödet ur frysen.
Tag fram brödrosten (förutsatt att du har en och att den står i skafferiet eller liknande skåp. Står den redan framme kan du låta den stå kvar)
Lägg korvbrödet ovanpå brödrosten. Starta rosten på medelvärme. Se upp här så att det inte blir för varmt, då kan man få lätta brännskador på korvbrödet. Men det kan vara gott det med.
När rosten har varit igång en gång behöver man oftast inte köra den igen, utan det räcker med eftervärmen från första rostningen.
Vänd brödet då och då så att alla sidor får ta del av värmen. Till sist öppnar du brödet en liten bit och låter insidan värmas.
Allt detta hinner du med medans korven steks eller kokas.
Bon Appétit!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken revolution! :O De ska jag pröva nästa gång, minsann. :)

2010-02-26 @ 14:56:26
URL: http://friidutten.blogg.se/
Postat av: Lina

hihi kort o gott

2010-02-26 @ 21:54:11
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0