Mysfaktor 27

I lördags var det dags igen. Jag vaknade strax efter kl 8, skapligt utvilad med tanke på att jag somnade vid 21-tiden kvällen före. Jag plockade fram frukosten och gick igenom i vilken ordning jag skulle ta itu med bombnedslaget ä.k.s lägenheten.
Det piper till i telefonen och jag hinner precis fram till den när skärmen slocknar. Det jag hinner se är att det är från Emelie, att det är ett mms och att det står någon i stil med 'tokig karl'. Innan jag ens hunnit öppna meddelandet vet jag vad som kommer stå och en varm känsla rusar genom kroppen.
Bilden visade en vacker förlovningsring, texten förklarade vilken tokig karl hon faktiskt har och att hon nu faktiskt är ett steg närmare giftermål. Faktiskt.
Ännu en av mina närmaste vänner har förlovat sig och det gör mig uppriktigt varm och lycklig i själen, för jag ser hur bra de mår tillsammans och hur lyckliga de är. När mina vänner mår bra, mår jag bra.
Grattis söta vänner! Ni förtjänar det bästa, ni förtjänar varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0