Pucko

Till att börja med vill jag meddela att jag väljer Lina som min personliga jobbcoach.
Sen tänker jag fortsätta med att informera allmänheten om att jag är ett så kallat rikspucko. Idag har en kallelse från Arbetsförmedlingen ramlat in genom brevinkastet. I kallelsen uppmanas jag att ha med mig arbetsgivarintyg, gymnasiebetyg samt CV.
Det är bara det att arbetsgivarintyget som jag slitit och kämpat med att skriva ihop ligger numera i Östersund hos Handels A-kassa. För jag skickade inte in en kopia på intyget, nej nej, här är jag generös och skickar in originalet!
Det var väl snällt av mig? Med andra ord kommer jag få skriva ut ett nytt tjivens intyg och sitta och fylla i det ånyo.
Min lycka finner inga gränser.

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt! Jag kommer att bli en utmärkt jobbcoach. Min metod är ungefär såhär: Hejahejahejaheja!

Och jag kikar lite tåg och inser att det inte går jättemånga efter klockan tre (jag slutar tre) men jag skulle kunna ta ett vid sextiden och då är jag i Krylbo typ 19,19 om jag minns rätt? Vore det fint? Jag kan ju åka buss eller sådära in till Avesta. Tillbaka har jag inte riktigt bestämt mig ännu. Kanske någon gång emellan 17 och 20?

2010-02-17 @ 21:35:58
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0