Varning utfärdas. Inlägg läses på egen risk. (Elin är bitter igen..)

Nu är jag lite sådär bitter på allmänheten igen. Vad är det för fel på att skriva 'jag'? Jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag tänker på dig. Jag tycker om dig. Jag hatar dig. Jag vill äta upp dig.
'Jag' verkar ha glömts och placerats i bakgrunden och plockas bara fram vid ytterst speciella tillfällen. Och knappt ens då. Det går snabbare att hoppa över och bara skriva 'älskar dig'.
Men hur ser det ut? Inte klokt. Och, framför allt, hur pass personligt & meningsfullt blir det? Inte så värst.
Eftersom en annan jobbar med att skriva kort nästan dagligen (okej, okej, jobbADE) ser jag det och tänker på det och blir irriterad på det.
Men kom igen, hur.. oooommppffh! känns det att få ett 'älskar dig!' på ett jävla (oj, jag var visst mer irriterad än jag trodde) kort? Knappt nå.
Men skulle nån skriva 'Jag älskar dig!' blir det ett helt annat ljud i skällan.
Hör ni inte? 'Älskar dig'. Det är väl klart nån gör! 'Jag älskar dig' Åh! Gör du?!
Punkt. I rest my case.

Sen heter det faktiskt interVJU. Inte interjuv. Morr..

Kommentarer
Postat av: Ullis

Håller med dig helt och hållet!

2010-02-09 @ 20:36:29
Postat av: Lina

hihi.

2010-02-10 @ 22:10:46
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0