midsommar i Stubbersbo

Midsommarafton spenderades på jobbet till kl 13 och resten av den i Stubbersbo till kl 23. Då lekte jag, Emelie, Emil & Anna pensionärer och åkte hem till en skön säng och en mindre skön soffa för att knoppa och drömma om våra brudbuketter. ( För det är ju det man drömmer om när man lägger 7 karlar under kudden.. )
Jag blev utsedd till kvällens florist samt Kronprinsessan Victoria, Emelie var min Daniel, och som florist och Kronprinsessa har jag vissa skyldigheter. T.ex. att se till att borden dekorerades med sommarblommor samt att utse en ärkedrottning. Jag gick på upptäcktsresa bland Stubbersbos hagar och blommorna grupperades sedan i vackra vaser och MormorForslund fick äran att titulera sig ärkedrottning.

Kommentarer
Postat av: Lina

Stubbersbo låter mysigt!

2010-06-29 @ 10:48:15
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0