ja just ja

jag hade ju en blogg.
Min dag idag har hittills varit toppen! Upp tidigt och skjutsade mamma till jobbet (med hennes egen bil) (och egentligen skjutsade JAG mig till diabetesmottagningen och sen tog mamma bilen själv till jobbet). Pratade bort en timme med Bernice, min diabetessköterska, och mådde bättre än nånsin. Tog bussen in till stan. Hälsade på mami på jobbet. Pratade bort en timme igen. Gick till jobbet. Kollade schemat. Dansade en glädjedans (vill ni mig något i december hittar ni mig på Iris Blomsterhandel i Avesta för det är där jag är och det är där jag kommer jobba arslet av mig). Frågade en mycket trevlig (?) dam på arbetsförmedlingen hur jag skulle göra med eventuell inskrivning och dylikt. Hon tyckte att jag gott kunde ta mig en funderare och kanske skriva in mig i januari. Så jag tog mig en funderare och pratade med chifen och jag kommer kanske skriva in mig i januari. Påväg hem från stan råkade jag på Elsa, min granntant. Elsa. GulleElsa. Vi pratade bort en halvtimme utanför biblioteket. Det var en fin halvtimme.
Under den kortare promenaden hem kom jag fram till att livet just idag är underbart och jag mår toppen. Mina element är kalla men jag kan klä på mig.

Kommentarer
Postat av: Lina

jippejjoooo! sådana dagar älskar vi! du o jag!

2010-10-26 @ 21:23:52
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0