vaken vid en smärtsamt tidig tid på dygnet

Det var jag för 1 ½ timme sedan (jag är visserligen fortfarande vaken men det är en helt annan historia).
Av någon knepig anledning hade jag ställt klockan på 0600 och detta ENBART för att få tvätta min smutstvätt i husets tvättstuga i lugn och ro. Jag vet, jag vet - jag är inte riktigt riktig. Nånstans.
Men med dagens fullspäckade schema hade fröken Westerlund inget val, a girl's gotta do what a girl's gotta do liksom.. Det som är så himla viktigt att hinna med idag är att tvätta, låta tvätten torka, diska, välja ut kläder som ska packas i en resväska, gå till mami med matlåda samt leka personlig bank åt densamme, äta lunch, packa det sista, få skjuts av bror till tåget som avgår 12:40 från AvestaKrylbo.
Jag kommer utan tvivel att hinna, men sen är jag ju rätt duktigt förutseende med som kliver upp I OTTAN OCH JAG ÄR INTE ETT DUGG BITTER! DET VAR RIKTIGT SKÖÖÖÖNT ATT TASSA UPP FRÅN EN SOVVARM SÄNG OCH NER I EN KALL KÄLLARE MED ETT BERG AV TVÄTT. JAJAMENSAN!
Jag nös alldeles nyss förresten. Med träningsvärk i magen. Det var lagom skönt det med.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh du är så söt Elin!

2010-09-21 @ 09:58:53
URL: http://frokenflorist.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är duktig du =)

Själv ska jag nog ligga kvar på soffan ett tag till ;P

2010-09-21 @ 11:40:15
Postat av: Lina

Oooh, varthän tar tåget dig tro?

2010-09-22 @ 18:58:07
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0