jag vet inte om jag vågar skriva..

.. och för den delen vet jag inte riktigt vad som skulle skrivas heller.
Men jag vet en eller två som skulle uppskatta att jag iallafall försöker.
Idag är det begravning för min mormor. Det känns konstigt, skönt, naturligt, sorgligt. Allt på en gång.
Mamma ringde nyss och frågade hur det känns idag då? Jag vet inte. Det är fredag och mormor ska begravas. Så känns det.
Blommorna är finast i världen, självklart är det jag som kreativiserat och skapat. Jag ska ha på mig min folkloresjal som mormor tyckte mycket om. Ooh! Har du sån dära.. folklore? Ja det var tjusigt! Och jag tänker sörja henne för att hon är borta, idag och alltid, men minnas henne som hon var när hon var som bäst. Svart humor. En halv kopp. Hennes läppar som rörde sig och mumlade i takt med den som pratade. Mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0