välkommen!

I Avesta, södra Dalarnas stolthet, kan ingen köra bil efter regler och bilarna säljs utan blinkerspak! Det kan man iallafall tro när man kommer körandes och ingen bilist behagar visa vartåt man ska för att underlätta för sina medtrafikanter.
Men misströsta icke! Har du (o)turen att hamna lite snett i livet och kanske testa på annat än saft och bulle på lördagskvällarna blir tillvaron mycket spännande! I bästa fall kan du bli skjuten på grund av en uppgörelse eller bli innebränd/uppbränd/sönderbränd av någon sjuk människa som slipper undan lagen på grund av bristande bevis.
Hurraaa!
NU förstår jag varför folk väljer att lämna mitt kära Avesta. Och NU känns mina spöken i rummet i Leksand inte så tokiga längre. Det här är sjukt och jag avskyr varje del av det. (Det är inte min mening att göra någon upprörd, jag tar detta på fullaste allvar, men situationen är så sjuk att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.)

Kommentarer
Postat av: Louise

Elin, du har så rätt. Jag börjar känna att jag är på väg ifrån Avesta också, även fast jag till större delen trivs. Och det där med bilister som egentligen inte skulle haft körkort är ju obegränsat, nästan ingen är vettig i skallen nog att använda blinkers, den grej som mest förenklar bilkörandet.

2011-09-03 @ 17:57:26
URL: http://louma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0